Listy řád národa
14.11.2018, Svátek má Sáva
Příspěvky a kontakt | Řád Strážců

listyradnaroda.cz

AUDI RS 6 / RS 6 AVANT

Supersport nejen na převoz golfových holí ...

AUDI RS 6 / RS 6 AVANT

Souboje automobilek o super kombi tohoto světa je v plném proudu.
 
Sice se píše rok 2017, ale RS6, nejsilnější audi všech dob tady je již nějakou dobu. S výkonem pěti set osmdesáti koní, které motor vytěží ze svého objemu pěti litrů, kde asitují dvě turba
a deset válců.
 
Vcelku jednoznačná reakce a odpověď divize Quattro na kombi BMW M5 a Mercedes-Benz E 63 AMG.
 
Ohromujícím výkonem 580 koní / 426 kW a točivým momentem 650 Nm své konkurenty překonává.
 
Skoro pět metrů dlouhé a více než dvě tuny vážící kombi, je stejně rychlé jako supersportovní vrchol značky, placaté dvoumístné Audi R8 s motorem uprostřed. Na stokilometrovou rychlost se katapultuje za 4,6 sekundy, k překonání dvojnásobné rychlosti mu stačí 14,9 sekundy od startu. Stejně jako R8.
 
Jenomže ještě zajímavější hodnotou, než je výkon 580 koní, je obrovská zásoba točivého momentu. Maximálních 650 newtonmetrů má agregát již od 1500 otáček a to až do 6250, kdy se blíží výkonová špička vrcholící v 6700, tedy sto otáček před zásahem omezovače. Auto tak akceleruje kdykoli, pětilitr překypuje silou v celém spektru otáček, to vše doprovázeno skvělým doprovodem. I když to více uslyší ti venku, než ti uvnitř.
 
Audi RS6 Avant má šestistupňovou automatickou převodovku, jinou alternativu výrobce ani nenabízí. Příznivcu "klacku" mají smůlu, myslím ale, že to nevadí, k charakteru auta se hodí. Při běžné jízdě je zcela komfortní, ve sportovním režimu je to jeden z nejrychlejších automatů doby tohoto modelu, tedy 2008 apod.
 
Koníčci jsou přenášeni na všechna kola, stejně jako ve všech ostatních Audi RS. Zadní náprava 60, přední 40 %, aby se tím zredukovala přirozená nedotáčivost vozu s velkým motorem uloženým před přední nápravou. Řízení je rychlé a přesné, i když stále trochu odtažité.
 
Audi RS6 se pyšní třemi režimy tuhosti tlumičů. Podobně jako u předchůdce jsou tlumiče diagonálně propojené, což omezuje náklony karoserie v zatáčkách. Vynikající jsou i brzdy s obrovskými kotouči, za příplatek budou k dispozici ještě větší keramické. Další zajímavou příplatkovou položkou bude posunutí omezovače rychlosti na 280 km/h.
 
Audi RS6 je lehce ovladatelné auto, se kterým může jezdit prakticky každý. Díky pohonu všech kol se hodí i na zimu a je stejně prostorné jako každé jiné kombi A6 s tradičním jménem Avant. Od řidiče však vyžaduje sebekontrolu. Auto totiž dosahuje s přehledem rychlostí, které mohou být velmi nebezpečné. Stačí, aby se řidič trochu zapomněl a na konci rovinky tachometr ukazuje 200.
 
Na spotřebu se radši neptejte, pokud nemáte na banány, nekupujte si ani opici.
 
Ačkoliv je značka Audi na historii svých velmi rychlých kombi patřičně pyšná, první v této kategorii nebyla. Prvním superrychlým kombi bylo BMW M5 Touring z roku 1992. Těch se vyrobilo jen necelých devět set kusů, ale kombinace praktické karoserie s ohromujícími výkony se brzy ujala. Hned o rok později se zrodilo první Audi RS2 Avant, vyvinuté ve spolupráci s automobilkou Porsche.
 
 
Audi RS6 Avant versus konkurence
model :                           Audi RS6 Avant          BMW M5 Touring          Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi
délka  : (mm)                 4928                            4855                              4919
šířka  :  (mm)                 1889                            1845                              1822
výška : (mm)                 1460                            1512                              1498
rozvor : (mm)                 2846                            2880                              2854
kufr : (l)                          565                              500                                690
výkon : (kW)                 426                               373                                378
točivý moment : (Nm)   650                               520                                630
max. rychlost : (km/h)   250*                             250*                               250*
0-100 km/h : (s)             4,6                               4,8                                  4,6
spotřeba : (l/100 km)     14,0                             15,0                                14,3
základní cena :              2 663 760**                 2 403 420**                    2 649 000
 
* el. omezena
**cena podle směnného kursu 1 EUR za 24,6 Kč platného k 19. 6. 2008
 


Zpět